Öğretmenlerin İl Emri Kaldırıldı 2012 Haberleri



Öğretmenlerin İl emri kaldırıldı , Öğretmenlerin eş durumu , Öğretmenlerin doğu görev mevcuriyeti hakkında merak edilen sorular ve cevaplar.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü
Sayı :B.08.O.İKG.0.01.00.00-903- £ 1 3 / ^ 5 8 2/5/12/2011
Konu :Eşi öğretmen Olan Personel Atamaları
MALİYE BAKANLIĞINA
İlgi :
a) Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik,

b) Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği,
c) 652 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname.
Bakanlığımız, 30/09/2011 tarihi itibarıyla eğitim kurumu yöneticileri de dâhil olmak üzere 732.000 civarında öğretmen ile 2010-2011 eğitim-öğretim yılı verilerine göre resmî örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yaklaşık 19,3 milyon öğrenciye eğitim ve öğretim hizmetinisunmaktadır.
Öğretmenlerin yurt içinde dengeli bir biçimde dağılımlarının sağlanması, derslerin boş geçmemesi, öğretmensiz okul bırakılmaması için öğretmenlerin yer değiştirme hareketlerinin en az düzeye çekilmesi hususunda azami gayret gösterilmektedir. Ancak, sonradan ortaya çıkan özür durumları nedeniyle her yıl ortalama 30.000 öğretmenimizin iller arasında yer değiştirme suretiyle atama işlemi gerçekleştirilmektedir. Yer değiştirme suretiyle yapılan atama sayısının %90′ını da öğretmenlerin eş durumundan kaynaklanan özür durumları oluşturmaktadır.
Eş durumu nedeniyle iller arasında yer değiştirmek isteyen öğretmenlerimizin bu işlemleri yarıyıl ve yaz tatilinde yapılmakta iken ilgi (c) 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 37 nci maddesine göre sadece yaz tatilinde yapılması öngörülmüştür. Esas olan eğitim ve öğretimin sürekliliğini sağlayarak geleceğimiz olan öğrencilerimize daha nitelikli eğitim ortamları sağlamaktır. Eğitim ve öğretimin devam ettiği süreç içerisinde hangi sebeple olursa olsun öğretmenlerin yer değiştirmeleri sonucu oluşan öğretmen ihtiyacını yıl içinde karşılamak mümkün olmamaktadır.Oluşan öğretmen ihtiyacının karşılanması, ücretli öğretmen istihdamını zorunlu kılmaktadır. Bu da eğitim ve öğretimi olumsuz etkilemektedir. Bu tür tüm olumsuzlukların ortadan kaldırılması amacıyla, eğitim-öğretim yılı içinde öğretmenlerin her ne sebeple olursa olsun yer değiştirme uygulamalarına son verilmiştir; Bu nedenle, bundan böyle her yılın Ağustos ayı içinde duyuru yapılacak, Eylül ayının ilk haftasında ise atama işlemleri gerçekleştirilecektir.
Yer değiştirme suretiyle yapılan atamalar, öğretmenlerin elektronik ortamda, alanında ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarını tercih etmek suretiyle hizmet puanı üstünlüğü esasına göre gerçekleştirilmektedir. Alanında ihtiyaç bulunmaması durumunda, aile bütünlüğünün korunması ilkesinden yola çıkılarak, sonradan görev yeri belirlenmek üzere il ya da ilçe millî eğitim müdürlüğü emrine atama yapılmaktadır. Ancak, bu durumdaki öğretmenlerimizden çoğu il ya da ilçe merkezinde ihtiyaç oluşmaması nedeniyle hem atıl durumda kalmakta hem de eğitim ve öğretim hizmetlerinden uzak kalmaktadır.
Bu durumda olan öğretmenlerimizin mesleki bilgi ve becerilerinden en üst düzeyde yararlanmak için, eşi öğretmen olan personelinizin atama ve yer değiştirme işlemlerinin öğretmen ihtiyacının yoğun olduğu iller olacak şekilde planlanması hâlinde, ülke genelinde dengeli Öğretmen dağılımı gerçekleştirilmiş olacağı gibi, aile bütünlüğü sağlanmış olan öğretmenlerimizden hem istenilen verim alınmış olacak, hem de öğretmenlerimizin eğitim- öğretim hizmetlerine aktif biçimde katılımı da sağlanmış olacaktır.
Bu amaçla, yukarıda belirtilen takvim çerçevesinde özür durumuna bağlı yer değiştirme suretiyle atamaların norm kadro açığı bulunan eğitim kurumlarına doğrudan yapılacağı, bundan böyle özür durumundan il ya da ilçe millî eğitim müdürlüğü emrine öğretmen atamasının yapılmayacağı, alanında norm kadro açığı bulunmaması veya hizmet puanı yetersizliği nedeniyle yer değiştirme suretiyle ataması yapılamayanların ise ilgi (c) 652 sayılı KHK’ni n 37 nci maddesinin beşinci fıkrasına göre aylıksız izinli sayılmalarını isteyebilecekleri hususları dikkate alınarak bundan böyle eşi öğretmen olan Bakanlığınız/Kurumunuz personelinin atama ve yer değiştirme işlemlerinin en geç Ağustos ayı içerisinde tamamlanması ve öğretmen ihtiyacının yoğun olduğu illerin dikkate alınması hususlarında gereğine bilgilerinizi arz/rica ederim.
Ömer DÎNÇER


Bu haber: www.memurvadisi.com sitesine aittir.
Güncel Blog Sayfası * Online Tv Sayfası * Canlı Maç Seyret * Ödev Sitesi * Yemek Tarifi * Bedava Backlink * Cep Telefonu * Free Backlink * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Türk Filmi İzle * Yalan Dünya Dizisi * Koyu Kırmızı Dizisi * Ayrılık Olmasa Dizisi * Ha Babam Uzay Dizisi * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Güncel * Güncel Blogcu * Günlük Gazeteler

1 yorum:

Bizler vatanın her köşesinde bin bir zorlukla görevlerini yapmaya çalışan, bu zorluklar karşısında yılmayan ,öğrencilerimizi kendi çocuklarımızdan ayırt etmeyen ,onlar için samimiyetle tüm gayretini ortaya koyan öğretmenleriz.Ancak unutulmamalıdır ki her öğretmen de nihayetinde bir anne ya da bir babadır ve onların da çocuklarının aile şefkatine ihtiyacı vardır.

Bilindiği üzere Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ömer Dinçer 5.12.2011 tarihinde yayınladığı genelge ile öğretmen eş durumu atamalarında il emrini kaldırdığını,bundan sonra atamaların hizmet puanı üstünlüğüne göre düzenleneceğini ,bu duruma göre de atanamayanların ücretsiz izine ayrılabileceğini belirtmiştir.Böylece ailemizin bulunduğu şehre hizmet puanı yetersizliğinden dolayı atanamamamız durumunda bize iki seçenek sunulmaktadır; birincisi üç yıla kadar ücretsiz izin almamız, ikincisi ise olduğumuz yerde çalışmaya devam etmemizdir. Bizler zaten borç harç içinde ay sonunu getirmeye çalışmaktayız ve ücretsiz izin seçeneğinin acımasızca bir seçenek olduğunu düşünüyoruz.Çünkü hiçbir öğretmen veya memur ne eşinden ayrı kalmak ne de ücretsiz izine ayrılarak boş boş oturmak için onlarca yılını okumak için harcamıştır İkinci seçenekte ise ailemizin bulunduğu şehre gidebilmek için hizmet puanı toplamamız lazım gelmekte ve bu puan için yıllarca ailemizden uzakta çalışmamız gerekmektedir.Aramızda yeni evlenen arkadaşlarımız, hamile veya yeni doğum yapmış olanlar, küçük çocuğu olanlar var. Bu durumdaki insanlar yıllarca ailelerinden uzakta çalışmak zorunda kalacaktır.Belki bu hamile ya da çocuklarına bakan öğretmenlerimizin başına bir şey gelecek bu durumda yanlarına ilk olarak koşacak olan eşleri yanlarında bulunamadığı için çok vahim durumlar ortaya çıkacaktır.Öğretmenlerin bu şartlarda çalışmasının öğrencilere, dolayısıyla bir kuşağa ne derece faydalı olacağı ise tartışmaya açık bir konudur. Zaten il emri uygulaması da bu durumda olan bir bayan öğretmenin durumundan etkilenilerek Sayın Başbakanımız ve o zamanki bakanımız Sayın Nimet Çubukçu’nun emriyle 2009 yılında yeniden hak olarak bizlere verilmiştir.Zaten Sayın Bakanımız Ömer Dinçer bu genelgeyi yayınladıktan hemen sonra önce yapmayacağım deyip sonra aniden vazgeçerek yaptığı ara öğretmen eş durumu atamasında il emrini hak olarak meslektaşlarımıza vermiştir.Bu hakkın yapılmayacak denilip aniden yapılan ara atamada hak olarak verilip ana atama olan yaz grubu atamasında bizlere verilmemesi de ayrı bir çelişkidir.
Bir kurum öncelikle çalışanlarını mutlu etmek ve onun yaşam standartlarını yükseltmekle başarıyı yakalar.Eşlerinden ayrı çalıştırmak zorunda kalacağınız öğretmenlerle eğitim gibi önemli alanda da verim artışı beklemek hayal olacaktır.Çünkü eşlerinden ayrı çalışan ve akılları sürekli eşlerinde ve çocuklarında olan öğretmenler zihinlerini ne derecede eğitime yoracaklardır.Bu düşünülmesi gereken önemli bir noktadır.

Aile kurmak ve aileyle yaşamak her insanın en temel hakkıdır.Bu hak hem dinimizce hem anayasamız hem de evrensel insan haklarıyla garanti altına alınmıştır.Yukarıda saydığımız nedenlerle öğretmenlerin eşlerinden ayrı bırakılması hiçbir şekilde kabul görülebilecek bir durum değildir.Bu durumun çocukların ve eşlerin ruhlarında açacağı sonuçları çok vahim olacaktır.Siz de anne veya babasınız lütfen elinizi vicdanınıza koyarak sadece bir dakika düşünün. Siz de böyle bir durumda olmak,eşinizi ayda yılda bir görmek,çocuğunuzun o minik ellerini ve güzel kokan tenini yılda bir kere öpmek ister miydiniz?Böyle bir durum içinizi acıtmaz mıydı?Eşlerin birbirlerinden ayrı bırakılmaya zorlanması ne derece doğrudur? Bu hangi çocuğun göz yaşına ,hayal kırıklığına değer?

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More