“Webcam karşısında soyunmam hayatımı altüst etti”



“26 yaşında genç bir kızım. Bundan 3 ay kadar önce sevdiğim bir gençle nişanlandım. 6 ay içinde de evleneceğiz. Her şey yolundaydı. Ben de çok mutluydum. Geçen yıl çıktığım sonra da ayrıldığım birisinden, bir hafta kadar önce aldığım bir mesaj hayatımı altüst oldu.



Mesajda, ‘Çıplak görüntülerin elimde, benimle buluşmazsan, görüntüleri nişanlına ve tüm ortak arkadaşlarımıza göndereceğim. Herkes seni yakından tanıyacak. Beni terk edip başkasıyla nişanlanmanın hesabını vereceksin’ diyordu.


Bu aynı kişi daha önce de defalarca benimle buluşmak istemiş, ben de reddetmiştim.


Ama bu mesaja kadar böyle bir düşüncesi olduğunu bilmiyordum. Onunla çıktığım dönemde internette görüşürken onun isteği üzerine webcam karşısında soyunmuştum. Meğer o bu görüntüleri kaydetmiş.


Şimdi bu görüntülerle Bana şantaj yapıyor. Kaç gündür uyku uyuyamıyorum.


‘Nişanlım ve ailesi duyar’ diye çok korkuyorum. Siz ne derseniz öyle yapacağım. Bana yol gösterin.”


***


Değerli okurum, yaptığınız doğru değil. Ama artık geçmişi geri getiremeyeceğinize göre çözüme odaklanmanız ve yeni hatalar yapmamanız gerekiyor.


Güveniniz için teşekkür ederim. Ben sizinle fikrimi paylaşacağım. Ancak kararı siz vermelisiniz.


***


Evliliğin ilk koşulu karşılıklı açık yürekliliktir. Evlenmeye karar verenlerin arasında gizli saklı hiçbir şey kalmamalı.


Bu nedenle nişanınızın bozulması pahasına, yaşadıklarınızı nişanlınıza aynen anlatmalısınız.


Nişanlınızın, onunla tanışmadan önce yaşadıklarınızdan dolayı sizi yargılamaya hakkı yoktur.


Sizi gerçekten seviyorsa, size karşı yapılan bu saldırıya karşı vereceğiniz hukuk savaşında yanınızda yer alır.


Ayrılmak istiyorsa yolu açık olsun.


Sakın şantaja boyun eğip de o adamla buluşmaya kalkmayın. Bu sizi içinden çıkılmaz sorunların içerisine düşürür.


**


Bu kişi hakkında bu eylemleri nedeniyle Cumhuriyet Savcılığı’na vereceğiniz dilekçe ile şikayette bulunabilirsiniz. Bu dilekçenize kanıtlarınızı da ekleyin.


Ayrıca bu eylemlerinden dolayı manevi tazminat davası da açabilirsiniz. Bunlar yapın ki bu adam bir başkasına aynı acıyı yaşatmasın.


***


İşte size karşı işlenen eyleme ilişkin TCK maddeleri:


Özel hayatın gizliliğini ihlâl


MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.





(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.


Şantaj





Madde 107 -(1) Hakkı olan veya yükümlü olduğu bir şeyi yapacağından veya yapmayacağından bahisle, bir kimseyi kanuna aykırı veya yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ya da haksız çıkar sağlamaya zorlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.


(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.


***


Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More