Vücut Geliştirme (Body Building)



Merhaba arkadaşlar sürekli bu konular hakkında başlık açıldıgını ve bilen bilmeyen herkesin bişeyler yazdıgını ve bu konular hakkında bilgi almak isteyenlerin kafasının karıştıgını görmekteyim bende sizler için bir soru cEvap başlıgı ve tavsiyelerde bulunabileceğim bir başlık açmak istedim.

Yöneticilerden ricam konunun bi süre konudışında kalmasının ve daha sonra isterlerse sağlık bölümüne taşıyabileceklerini sölemek isterim . umarım
anlayışla karşılarlar.

KONU 1

Vücut geliştirmeye başlaMak .(BodyBuilding)

Forumda bir çok genç arkadaşımız var yaşları ( 15-16-17) bu yaş grubundakiler haklı olarak başlık açıp vücut geliştirmenin boy üzerine olumsuz etkisini soruyolar.Hemen cevaplayım.

Hiç bir olumsuz etkisinin olmadıgı gerçektir. aksine büyüme hormonu ( GH ) salımını arttırarak büyümeye çok yardımcı olur .ama bu yaş grubundakilere bacak press ( bilinen adıyla Squat) hareketini çok ağır kiloyla girilmesini önermiyorum diğer istediğiniz hareketkleri gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz.Programınızda Barfiksi ve Pullower hareketini mutlaka bulundurun pullower hareketi göğüs kafesini genişletir ve kemiklerinizi açmaya yardımcı olur.Barfiksten bahsetmeye gerek yok kendisi bir fenomendir zaten.

Ayrıca ek olarak, fiziksel gelişiminizi etkilemesi söz konusu bile olamaz çünkü VG. vücuttaki bütün büyüme hormonlarını salınımını arttırıp büyümeye yardımcı olur.yani kısaca ; Gelişmekmi istiyorsunuz o zaman bu sporu yapın bi süre sonra aradaki farkı görünce birakmak istemiceksiniz.

Kışın genellikle hacim çalışmaları yapılır ,yaz ayları ise definisyon ( kasın üstündeki yağı atıp kas netliğini sağlama ) antremanları yapılır


KONU 2

Vücut geliştirmeye başlayıp kilo almak,Ve BESLENME)

Evet bu konu çoğu kişinin sorunu çoğunuz zayıflıktan dert yanıyor fakat sandıgınız gibi zor değil bazılarının saçma sapan yaptıgı tavsiyeleri unutun!, Gece yemek yemeyi, yatmadan önce tıkabasa cips , yağlı yemekler yemeyi. fast food beslenmeyi hepsini bir kenera atın.Bu sporun tek değişmez gerçeği beslenme ve sabır.

Öğünleriniz 5-6 öğünden oluşmalı uzmanlarında tavsiye ettiği gibi az ama sık yiceksiniz yani bi anda karnınızı şişirmeye hiç gerek yok.Eğer gerçekten hacimlenmeyi istiyorsanız kilo başına 2.5 grm protein ve 4 gram karbonhidrat almalısınız (bunlar tavsiye edilen oranlar),yemekleriniz komplex karbonhidrattan hayvansal proteinden ve yağ kullancaksanız zeytinyağından oluşmalıdır (zeytinyağı benim tavsiyem )

Komplex karbonhidratlara örnek vericek olursak.Pilav,makarna,yulaf ezmesi ,haşlanmış patatesi,bulgur.

Hayvansal proteinler ise : Biftek,tavuk göğsü,balık,ton balıgı, yumurta (beyazı tercih edilir sarısı pek tüketilmez)

Biftek inanılmaz kas inşaa eder ve içindeki Kreatinin den dolayıda güç artışı sağlar fakat ülkemizde kırmızı etin fiyatı malum ama mutlaka arada bir tüketilmesi lazım. Tavuk göğsünü mutlaka menünüzde bulundurunuz.

İşte size vücut geliştirme yapan birisi için kilo alma diyeti ben bu diyetle inanılmaz sonuçlar aldım (diyet derken yanlış anlamayın beslenme şekli bu tabirle kullanılır)


Kahvaltı

6-8 yumurta beyazı 1 sarısı, haşlanmış yada omlet yapabilirsiniz damak tadınıza kalmış,1 su bardağı yulaf ezmesi 1 kaseye dökülcek ve tercihen yarım yağlı süt ile karıştırılıp tüketilecek. yanına dilerseniz 1-2-3 dilim kepek ekmeği ,zeytin ,salatalık domates. 1 bardak süt,2-3 kaşık keçi boynuzu pekmezi (harnup)

ben o kadar yumurta yiyemem diyenler 5 yumurta beyazı 1 sarısını 100 gram lor peyniri ile omlet yapıpı yiyebilirler. ama tavsiyem yumurtayı tüketebildiğiniz kadar tüketin ziraa inanılmaz bir protein kaynağı.spora yeni başlayanlar için 4-5 yumurta yetebilir ama arttırımı mutlaka yapınız.( bu süre beslenmenizi düzene oturtana kadar max 1 ay olmalı en fazla 1 ay sonra beslenmenizi düzene oturtmaya çalışın)


Ara öğün

1 haşlanmış patates,1 büyük ton balıgı (160 gram)

Öğle yemeğii

150-200 gram tavuk göğsü başlangıç için 100 gram yeterli sonra arttırın. yanına makarna yada pilav,herhangi bi sebze yemeği, salata , içecek olarak ayran önerebilirim.

Ara öğün

1 haşlanmış patates,1 ton balıgı

Akşam yemeği

öğle yemeğiyle , hemen hemen aynı olcak , saat 21 den sonra yicekseniz karbonhidratı azaltabilirsiniz.

Ara öğün

Lor peyniri. , muz , yada elma 1-2 porsiyon meyva olabilir.

Yatmadan önce 500 ml. süt

İşte nerdeyse kusursuz kilo alma ve hacim için uygun beslenme programıdır istediğiniz hocaya gösterin.olumlu tepkiler vereceklerdir. programda ufak tefek değişiklikler yapılabilir . Tavuklar ızgara olarak pişirilebilir , kızartma yok. ve bu programın bir örnek program oldugunu unutmayın.

Not: beni merak edenler varsa ben bu programla çok az yağlanarak yaklaşık 10 kg aldım.Tabii ki genetik önemli bir faktör.


Bu arada kahvaltı biraz destekleyici yazdım çünkü ben kahvaltıdan sonra idmana gidiyordum idmana gitmeden önce mutlaka enerji oalrak karbonhidrat ve proteininiz alınız ,aynı şekilde antremandan sonra yemeğinizi mutlaka yiyiniz bir vücutçu için günün en önemli yemeği idmandan sonra yenilen öğündür.

Sanırım işin beslenme kısmını biraz anladık ,kilo almak istiyorsanız öğünleriniz protein ve karbonhidrattan oluşmalı şeker vs karbonhidrat sınıfına girmez onlar basit şekerdir karaciğerden geçerken kolayca yağa dönüşürler.


Günde mutlaka en az 2.5 litre su için , kasların yüzde 75 i sudan oluşur.

KONU 3

Beslenme takviyeleri(Protein tozu vs kilo aldırıcı)

Burayı kısa geçicem protein tozunu 4 aydan önce önermiyorum fazla işe yaramazlar çünkü sert idmanlar için vücudun temeli henüz oluşturulmamıştır.kilo aldırıcı kullanabilirsiniz.

Magnezyum,çinko içeren mineraller tüketiniz.


KONU 4

Vücut geliştirme ile kilo vermek

Buda çoğumuzun sorunu istenmeyen kilolar,yağlar ancak sabırlıysanız bununda altından kalkabilirsiniz

Ağırlık antremanından sonra min. 30 dk cardio , hava karardıktan sonra karbonhidratlı yiyecekler tüketmemek ve yağsız diyet yapmak bu işin çözümü.Kısaca
Az karbo çok protein.

istediğiniz kadar mekik çekin günde 500 tane -1000 tane çekin hepsi boşuna bölgesel yağ yakımı yoktur.taş gibi mide kaslarınız olsun üstündeki yağ tabakası gitrmeden asla gözükmezler . mide kaslarının gözükmesi için yağ oranınız % 10 un altında olmalı.

2-2.5 senedir bu işin içindeyim internetten ve tecrübelerimden edindiğim bilgilerin bir kısmını size aktarmaya çalıştım aklıma geldikçe gerekli eklemeleri yapacağım .Herhangi bir yanlış bilgi aktarmadıgımdan eminim.

Pm den değilde burdan sorarsanız herkes için faydalı olcağına inanıyorum.tüm sorularınızı cevaplamaya hazırım.


son zamanlarda sorulan bir soru var ." acaba kilo alıptamı başlasam bodye ? "

kesinlikle ve kesinlikle body yaparken çok rahat ve çok güzel kilo alırsınız .kilo almak istiyorsanız dediğim gibi bu sporu tercih edin prakten mırakten ilaçlara bile gerek yok.

sölemiştim kilo alamayan birisiydim spora başladım 10 kilo aldım şuan daha fitleşmek amacıyla 77 kg filanım .


Beslenmeniz düzgün olmadan gelişemezsiniz hatta bu kas kaybına bile gider. düzgün beslenirseniz kıytırık beslenme ile 1 senede alacağınız sonucu 2 ayda bile almak mümkün.beslenme bu sporun yüzde 50 den fazlasını oluşturuyor

Bu haber: www.memurvadisi.com sitesine aittir.
Güncel Blog Sayfası * Online Tv Sayfası * Online Radyo Dinle * Günlük Gazeteler * Kimineli Blog * Beles Radyo * Cep Telefonları * Digg * Maçlar * Altın Döviz Borsa * Ödevler * Arama Motoru * Canlı Maç Seyret * Ödev Sitesi * Yemek Tarifi * Bedava Backlink * Cep Telefonu * Free Backlink * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Türk Filmi İzle * Yalan Dünya Dizisi * Koyu Kırmızı Dizisi * Ayrılık Olmasa Dizisi * Ha Babam Uzay Dizisi * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Güncel * Güncel Blogcu * Zarfat * Memurblogspot * gazete * memurcep * acemtr * İşler Güçler Dizisi * Kötü Yol Dizisi

35 yorum:

ilk soru benden ben 6 aydır yapıyorum 83küsürden 70e düştüm ama hala göbeğim çok azda olsa duruyor açıkçası bu işe sadece göbeği six pack'e dönüştürmek için girdim ama hala göbek duruyor göğüstede az da olsa yağ var bunları evde nasıl yakabilirim? 1-2 haftaya kadar salonu bırakacağım okul yüzünden evde dumbellarla nasıl çalışabilirim göğüs ve karın için?

benim şimdi boyum 1.90 artık uzamasını ıstemıyorum bu yüzden hiç süt içmiyorum kilomda 65 işte çok zayıfım boyuma göre süt içersem boyum uzarmı ? 19 yaşındayım sütde çok kalorili? ne yapmalıyım sizce

evet dediğim gibi göbeği yok etmek istiyorsan az karbo çok protein diyetini uygulayacaksın 6-7 den sonra karbonhidratlı yiyecekler tüketmemeye çalış buna meyva dahil bunları geneliklle gündüz tüketin gece ton balıgı yiyebilirsin , sonuca kısa ulaşmak istiyorsan cardio yapman lazım .

kişiyi görmeden program vermek mantıksız

fakat örnek göğüs programı yazabilirim.

bench press 4x8
bench press dumbell fly 3x10
incline bench press 4x8
pullower 3x10

yeterli olacaktır.

mide içinse

Crunch 4x25

leg raises 4x25

dumbell side bend 3x50

aslında boy uzaması genetiktir süt içerek sadece belli bi oranda yardımcı oluruz ama hiç süt içmemekte mantıksız .zaten yaşın 19 bu yaşlarda boy uzaması nerdeyse durmuştur uzasa uzasa max 1-2 cm daha uzar bence. yani çok korkmana gerek yok.sütte çok kalorili değil ayrıca en kolay alınan protein kaynağı süttür ben günde 1 litre içerim

göğüs olarak salonda
bench press 4x10
incline benceh press 4x8
butterfly 3x10 yapıyorum ama pek bir değişme yok

mide için programı uygulayacağım teşekkürler...

boy uzunluğu arttıkça kasların belirgin hale gelmesi için daha çok antreman ve beslenme gerekir, daha çok beslenme daha çok oksidasyondur=çabuk yaşlanma .

olabilir ama biz burda profosyonel vücut geliştirmeyi konusmuyoruz estetik olanından bahsediyorum yani vücudu şekle sokmak birazda body-fitnees bende fazla irileşmeye karşıyım.

ama bu işinde gerçeği beslenmedir beslenme düzgün olmadan gelişmeyi bekleyemeyiz .ve koca göbekli yada çöp gibi vücudum olcağina bu sporu yaparak estetik bi vücuda kavuşmak gibisi yoktur heralde

İyi niyetli yardımsever yaklaşımından dolayı tebrik ederim. Yaşın, bu konudaki tecrüben ve eğitimin hakkında bilgim olmadığı için sana "abi, hocam, kardeşim" gibi bir yakıştırmada bulunamıyorum şu an

Burada bir çok arkadaşa bu konularda elimden geldiğincce yardımcı olmaya çalışmışımdır. Ama zamanla sen de göreceksin ki burda bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan çok arkadaş var ve kelimenin tam anlamıyla canından bezdiriyorlar adamı, yardım edeyim derken gözüne sokulan çomakla kalıyorsun.

Yine de faydalı olur umarım bilgilendirmelerin. Ben de elimden geldiği kadar yardımcı olacağım.

Desteğin için teşekkürler,evet sana katılıyorum

Temel ön bilgileri yazayım dedim ama mutlaka arada kaçırdıgım,unuttugum bişeyler olabilir çünkü 30 dk içinde yazdım, seninde aklına gelen bişeyler varsa yazabilirsin.

Ben 1.80 boyundayım 55 kiloyum
18 yaşıma yeni girdim bu yaz bende başlamak istiyorum odun gibi vucudum var o yüzden ben direk abanırım diyodum haplarla filan ama şimdi kullanmıycam işallah bana yararı olur bana
antalyadan selamlar :d

Dostum bu kadar zayıf kalabilmeyi nasıl başardın ? Başlığı açan arkadaşımızın tavsiyelerine uyarak 15-20 kilo alsan çok iyi olur. Salonda bazen abiler falan olur, neşeli tipler takılırlar sana o kollar ne falan diye morali bozma sakın

kilo alacaksan yazın değil kışın başla bu spora ve bırakma. Yaz aylarında kütle kazanımı çok zordur. Ekim gibi başlayabilirsin. Ayrıca "haplar filan" dediğin nedir açar mısın amino asitlerden bahsediyorsan şu an ihtiyacın olan şey daha çok karbonhidratlar ve basit proteinler bunları gıdalardan temin edebilirsin. Ne zaman ki iyi bir sporcu olup beslenmen yaptığın antremanı karşılamaz o zaman takviyelere başvurabilirsin.

Beslenme konusunda konuyu açan arkadaşın tavsiyeleri gayet uygun.

Yemek sorunum yok sanırım biraz genetik dayım çocuklarıda benim gibi.sırf kilo değil elime ayağıma güç gelsin istiyorum.lise sonum öss kazanırsam daha iyi olucak benim için
ama kafamda direk yazın başlamak var
öyle çok ham biri değilim
kick box karate filan yaptım bu sene ama
sırf yorgunluk vücuduma birşey katmadı günde 20 şınavdan birşey olmuyor.çünkü benim derdime başka ne gibi çôzumler olur?

doğru gıdalarla beslenir ve bu sporu da hakkını vererek yaparsan amacına ulaşırsın. Herkes arnold olamaz, genetik buna diyoruz biz. Ama çöp adam gibi yaşayıp gideceksin diye de birşey yok.

yumurtadan tiksindirdiniz beni.insan evladı 10 yumurta beyazı nasıl yer ya

eklenmemiş birkaç tiyoda ben veriyim.body yapan arkadaşlar , hergün spora giderek kendilerine ağır işçi muamelesi yapmasınlar.hem psikolojik olarak hemde fiziklsel olarak çok kısa zamanda bitip sporu bırakmanıza neden olacaktır.spor salonunda olabildiği kadar kısa zaman geçirin.ayrıca spora giderken kesinlikle bir partnerinizle çalışın.bu size güven ve artı gaz verecektir.beslenmeyide sorun etmeyin.zaten spor yaptıkça iştahınız açılacaktır ve son olarak sabır sabır sabır...................

Ben sabah 5, antreman sonrası (akşam yemeği öncesi 3) olarak 8 tane yiyorum.

öğrenci adamın en ucuz protein kaynağı yumurta


Bu arada iştah açılması olayı çok doğru. Günün büyük bi kısmını açlık hissiyle geçirirsin bu sporda.

Yeniden başlıyorum.. Karın için biraz L-Carnitine ve Tavsiyeleriniz??
GöbEk bölgemde bir yağlanma oluştu. Geçen sefer başladıktan sonra 5-6 ay geçti ama 2-3 ay düzenli gittim. Vücudum toparlanmıştı. 7 Ay sonraki halim malum. Bu sefer daha kararlı bir şekilde başlıyorum. Özellikle karın bölgesinde ki yağı yakıp , karın kasını belirginleştiricem. Karın kasım yağlardan dolayı görünmüyor maalesef.


Yemeyeceğim şeyleride yazabilirsiniz...

Yağ Yakıcı – L-Carnitine

Yağ yakıcı kullanırken dikkat edilmesi gerekenlerden biri L-Carnitine’in tek başına bize verimlilik vermeyeceğidir. Uygun beslenme düzeni Ve spor faaliyetleriyle kullanıldığı zaman bize yarar sağlar.


Ayrıca Twister'da almayı düşünüyorum. Tavsiye edebilirsiniz...

Merhaba Shaddar

L-Carnitin kullandığın dönem içinde beslenme ve programına dikkat etmeni tavsiye ederim..Karın kasları belirginleştirmek için koşu tavsiye ederim, kişisel olarak yararını gördüm.. ancak hacimsel bir azalma da söz konusu oluyor koştuğunda.. Fitness ile ilgileniyorsan koş derim..amaa bodybuilding ile hacim kazanıp irileşmek istiyorsan karın kası idmanlarına önem ver, büyütmek için olan teknikler var onları konuş hocanla ve en önemlisi hacim kaybetmemek için bol protein al L-carnitin kullanırken..yoksa giden sadece karın yağı olmayabiliyor..


ben yemek konusunda çok katı değilim, yakabiliyorsan eğer ye..yakamıyorsan az ye görüşünü benimserim..hayvan gibi yerken kilo verdiğimi, hareketsiz kaldığım dönemlerde ise diyetle bile kilo aldığımı gördüm... karın kası için yağ seviyeni düşürmen gerekiyor katı yağlardan uzak dur çünkü yakmak zor oluyor..zeytinyağı kullan ideal seviyede.

kendi deneyimlerimden yola çıkarak öneriler sundum. Ancak sonuçta herkesin metabolizması bir değil, kendini tanıyorsun, kendi vücuduna uygun şeyler bulmaya çalış ;)

Çok sağlam bir vitamin tavsiyesi istiyorum.

Kullandığım ürünler hep multipower'dan.TEk eksiğim galiba vitamin meyve her zaman bulamıyorum.

Whey Protein
Weight Gainer
Amino Asit

bu üçlüye ek vitamin tavsiyesi istiyorum.

animal paktan otesi yoktur.

kesnlikle animal pak biraz pahalıdır ama daha ustu yok.

animal pak ın icnde 44 tane poset var her posetn icnde 11 tane hap her hap baska bi vitamin icerir. O yuzden cok etkilidr. O aldıgn multivitaminler gibi degildir atıyorm 11 haptan 1 tanesi sadece e vitamini 1 tanesi sadece c vitamini seklindedir. Sadece vitamin degil amino asitler, enerji kompleksi, enzimler, antioksidanlar gbi ihtiyacın olucak bir cok sey icerir.

nasıl kullanacağım ?
fiyat önemli değil çok kaliteli olsun, etkisini gösterecekse sorun yok bu arada teşekkürler ...

turkiyede 160 diye biliyorm. Ben yurtdısından getirtmistm 35 dolara.

Tok karnına al ben spor gunleri spordan 45 dk kdr once alıyodum. Tam etkisi icin 44 poset yani 44 gunde bitrceksin iste her gun tek poset alarak

bütün poşet derken hocam? Poşetin içinde kaç tane var ?

ben daha önce vitamin olarak Eczanede satılanlardan kullandım.

( Supradyn- Becozim-C gibi )

Hep spordan sonra mı kullanacağız...

smdi bi kutusu var kutunun icnde de 44 tane poset var her posetn icnde 11 tane hap var. Sen spor gunlerinde spordan 45 dakika once 1 poset alıcaksn yani 11 tane hap alıcaksn spordan once. Yanlz antremanların gerckten hakkını veriyosan kullanmanı oneriyorm ust duzey bir sey cunku. Animal pak ı eczanelerde bulamassın eger ole eczaneden alıcagm bisy istiyorm diyosan solgar vm-75 veya vm-2000 kullanabilirsin normal insanlar icn multivitaminler

sa beyler spora başlayalı 2 ay oldu kılo verıyorum kastan alıyorum sudan alıyorum vs. vs herşey çok guzel gıdıyor haftada 6 gun gıdıyorum 1 saat çalışıyorum malum araya ramazan gırdı duzenlı beslenemıyorum (orucumdan şıkayetçı değilim) şimdi benım sorum proteın tozu kullanMak ıcın erkenmı yoksa ramazandan sonramı başlıyayım yanı yaptıgım spor boşa gıtmesını ıstemıyorum kaslarımın çıkmasını ıstıyorum

benden sana tavsiye hiç kullanma.
yağ falan yoktu bende 3.ayım olacak maşallahım var toz mozda kullanmıyorum kim giriyor aklınıza anlamıyorum.

pEkı nasıl beslenıyorsun bıraz bılgı verırmısınız

dostum normal "şeker" kullanmamaya özen gösteriyorum sadece hatta hiç.Adamın bana söylediği ve uyduğum tek şey bu.Kepek ekmeği makarna falan yiyorum o kadar düzenli yiyiorum.

ben tozu 1. aydan sonra kullanmaya başladım 3. ay bitti şu anda.Weider aldım 2 kutu 220 lira falandı gg'de.Yararını gördüm mü dersem sana hayırda diyemem Evette diyemem.

Ramazanda beslenmek zor oluyor.

ama ramazandan önce beslenmem iyiydi bu yüzden kullanmıyordum.Yani aldığım 2. paket kapalı duruyor.Eğer beslenmen iyi ise protein tozuna gerek yok.

Ben sana beslenme programı mı yazayım.


Sabah Kahvaltı 6:30 4 yumurta beyazı 1 tanesi tam. 100 gr Bal Ve kuru üzüm eşliğinde yulaf ezmesi.50 gr lor peyniri , yarım salatalık.
Öğlen yemeği 12:00: İş yerinde çıkan diyet menü.Genellikle tavuk haşlama yada et sote gibi yemekler.Yağsız ve çok az tuzlu pilav veya makarna ve meyve.(evden götürürsem 250 gr tavuk ve pilav)
Ara öğün 14:30 : Yeşil elma
Akşam 17:30 : Yağsız tuzsuz tavuk göğüsü ve haşlanmış makarna ve arkasına protein tozu.

Spordan önce ise 1 adet muz yiyip , 1 litre su içiyorum ve spor bitene kadar su ihtiyacım olmuyor.Spor bittikten sonra 200 ml meyve suyu arkasına protein tozunu içiyorum.

Eve geçtikten sonra

Saat 20:00 gibi Tekrar 250 gr tavuk göğüsü yada 200 gr kırmızı et ve pilav yada haşlanmış makarna.

Saat 22:00 gibi ise tek tük meyve ve kuruyemiş atıştıyorum

bu beslenme programım çalıştığım zamandı.

şimdi kahvaltı saatim değişti 11 12 arası saatlerde ona göre kayıyor.

arkadasım beslenme duzenini halletmeden toz kullanmak hic bi isine yaramaz gerckten su aralar cok cıktı 1 ay gidip toz almak istiyenler normal beslenmenle rahat 1 sene hic bisy kullanmadan gotrebilrsn zaten gelism hızın cok yuksek olucak toz o kdr katkı vermicek sana bana kalırsa en azndan 6 7 aydan once gerckten bosuna toz kullanmak. Bu arada 2.5 senedir yapıyorum bu sporu 9 ay sonra baslamıstm mesela bn toza

Yeniden başlıyorum.. Karın için biraz L-Carnitine ve Tavsiyeleriniz??
Göbek bölgemde bir yağlanma oluştu. Geçen sefer başladıktan sonra 5-6 ay geçti ama 2-3 ay düzenli gittim. Vücudum toparlanmıştı. 7 Ay sonraki halim malum. Bu sefer daha kararlı bir şekilde başlıyorum. Özellikle karın bölgesinde ki yağı yakıp , karın kasını belirginleştiricem. Karın kasım yağlardan dolayı görünmüyor maalesef.


Yemeyeceğim şeyleride yazabilirsiniz..

Merhaba Shaddar

L-Carnitin kullandığın dönem içinde beslenme ve programına dikkat etmeni tavsiye ederim..Karın kasları belirginleştirMek için koşu tavsiye ederim, kişisel olarak yararını gördüm.. ancak hacimsel bir azalma da söz konusu oluyor koştuğunda.. Fitness ile ilgileniyorsan koş derim..amaa bodybuilding ile hacim kazanıp irileşmek istiyorsan karın kası idmanlarına önem ver, büyütmek için olan teknikler var onları konuş hocanla ve en önemlisi hacim kaybetmemek için bol protein al L-carnitin kullanırken..yoksa giden sadece karın yağı olmayabiliyor..


ben yemek konusunda çok katı değilim, yakabiliyorsan eğer ye..yakamıyorsan az ye görüşünü benimserim..hayvan gibi yerken kilo verdiğimi, hareketsiz kaldığım dönemlerde ise diyetle bile kilo aldığımı gördüm... karın kası için yağ seviyeni düşürmen gerekiyor katı yağlardan uzak dur çünkü yakmak zor oluyor..zeytinyağı kullan ideal seviyede.

kendi deneyimlerimden yola çıkarak öneriler sundum. Ancak sonuçta herkesin metabolizması bir değil, kendini tanıyorsun, kendi vücuduna uygun şeyler bulmaya çalış ;)

kardeşim yaşım 13 boyum 172 cm kilom 66 azcıkda olsa memeler sarkmaya basladı bide göbek oluştu evde nasıl düzelte bilirim . bide diyet programı verirsen şimdiden teşekkürler

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More