Sosyal Medya Reklamlarına Twitter Damgasını Vuracak



Dünyanın Facebook’un ardından en fazla kullanıcı sayısında sahip sosyal ağı Twitter, sosyal medya ve dijital pazarlama sektörünün vazgeçilmezlerinden biri olan sosyal ağlarda reklam yayını için ciddi bir anlaşmaya imza attı.
Financial Times’ın yayınladığı habere göre Twitter, dünyanın önde gelen şirletlerine reklam vermek adına hatırı sayılır medya ve danışmanlık şirketlerinden biri olan ABD merkezli Starcom MediaVest Group (SMG) ile anlaşmaya vardı. Twitter yaptığı bu anlaşma kapsamında, Microsoft ve Coca Cola gibi şirketlere reklam alanı satmaya başlayacak.

Sosyal Medya Reklamlarına Twitter Damgasını Vuracak
 
Sosyal Ağın tv ve diğer mecralarla olan ilişkisini de güçlendirecek olan anlaşma hakkında konuşan Twitter küresel gelir birimi başkanı Adam Bain, “Bize kalırsa sanayi yanlış alana odaklanmış durumda. Artık Twitter ve televizyon arasında tercih yapmak hatası yerine, Twitter bir köprü oluşturacak” dedi. Bain, kısa süre önce küresel medya ağı News Corp’tan Twitter’a transfer edilmişti.
Ünlü araştırma şirketi Nielsen’in raporuna göre, televizyon izlerken sosyal medya’yı ve mobil cihazları kullananların sayısı her geçen gün artıyor. Artık bir değil bir kaç ekranımız mevcut ve teknoloji tüketiminde sınır tanımıyoruz. Hal böyle olunca bir çok sosyal ağ’da popülerliğini koruyabilmek adına sürekli yeni güncellemeler yayınlıyorlar.
Twitter’ın tv dünyasında yakaladığı popülerliği mobil cihazlarla pekiştirdiği de bir gerçek, her ne kadar Facebook’un bir adım gerisinde kalsa da son zamanlarda yayıladığı, Vine, Cards, Music ve yeni reklam hedefleme seçenekleriyle popülerliğini arttırmayı sürdürüyor. Hatta Facebook Home benzeri yeni bir mobil uygulamanın da hayata geçirileceği hakkında çok sayıda çıkan haber var.
Yapılan anlaşma kapsamında, SMG’nin müşterileri olan Procter & Gamble, Walmart, Microsoft ve Coca-Cola gibi birçok büyük şirket, Twitter’da reklam alanı alabilecek.
Ayrıca, Twitter aracılığıyla araştırma ve veri analizi yapılabilecek, ‘In-tweet mobile survey’ hizmetiyle mikroblog üzerinden tüketicilerle gerçek zamanlı anketler düzenlenebilecek.
Starcom MediaVest Group yetkilisi Laura Desmond, “Twitter çok kısa bir zaman içinde deneysel bir girişimden çok büyük bir olaya dönüşmeyi başardı… Twitter ile iş yapma şeklimizi ve piyasaya analizlerini güçlendirmek istiyoruz” dedi.
Küresel markaların her yıl televizyon reklamlarına harcadığı para yaklaşık 205 milyar dolar. Bu rakamın, özellikle son 1 yılda sosyal medya ve mobil cihazlara kaymaya başladığı da bir gerçek. Twitter’ın son bir yıl içinde ikiye katladığı reklam gelirleri de bu durumu kanıtlar nitelikte.
eMarketer sitesinde yayınlanan bilgilere göre, 2012’de 288.3 milyon dolar gelir elde eden Twitter, 2013’te bu rakamı 582.8 milyon dolara çekecek.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More