2013 - 2014 Yeni Ortaokul Sınav Sistemi - SBS Yerine Nasıl Bir Sınav Sistemi Olacak - Yeni Orta Öğretim Sınav Sistemi



2013 - 2014 Ortaokul sınav sistemi değişiklikleri neler ? Sbs kaldırıldı yeni sistem nasıl ?

SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK


Yeni Ortaokul Sınav Sistemi Nasıl 

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı açıkladı , artık Sbs yok tamamen kaldırıldı . Peki sınav sistemi nasıl olacak ? Sorularına ise Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı açıklık getirdi . 

2013-2014 orta öğretim yeni sınav sistemi şekli

2013-2014 yeni orta öğretim sınav sistemin de eğer iki yazılısı olan derslerden birincisi , üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere yapılacak .
Orta okula yerleştirme de puanlama 6,7 ve 8. sınıf başarı puanlarının toplamının % 30 u 8. sınıf merkezi sınav puanının % 70 inin toplamı yerleştirme konusun da esas alınacak .
Evet bu değişen sistem beraberin de dershanelerin de kaldırılmasını gösteriyor . Dershanelerde değilde okulların da öğrencilerin daha iyi bir eğitim alması ve okul da daha fazla derslerine önem vermesi . Bu yeni getirilen sistem ile öğrenciler derslerine karşı daha ilgili olmaları bekleniyor . Sebebi ise bu sınavlardan alacakları puanlar lise kayıtlarını da yakından ilgilendiriyor .
Bakan Nabi Avcı yeni sistem ile orta okul öğrencilerin sınav stresi yaşamayacaklarını artık sınav tarihlerinde okula gidemezsem hasta olup sınava giremezsem gibi sıkıntıların ortadan kalkacağını belirtti .

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More