Üniversite Harçları Kalkıyor Mu?



Üniversite öğrencilerine müjdeli bir haber geldi. Hepiniz bir arkadaşınızdan veya herhangi bir yerden duyarak doğruluğunu kanıtlamak için internette araştırmaya koyuldunuz sanırım. Çünkü bugüne kadar hep bu haberleri duyduk ancak hiç gerçekleşmedi. “Üniversite Harçları Kalkıyor” haberlerini gazeteler yazdı durdu. Ancak bu haberi doğru duydunuz. Üniversite Harçları Kalkıyor! İşlemler 2012-2013 Eğitim-Öğretim dönemine
yetiştirilmeye çalışılıyor.

YÖK üniversite harç paralarının kaldırılmasına yönelik çalışma başlattı ve Başbakan da bu konudan bahsetti. Talimat bizzat başbakan tarafından verildi. Öğrencilerin parasız devlet üniversitesi hayali gerçek oluyor.

universite harclari kalkiyor parasiz universite Üniversite Harçları Kalkıyor Mu?



ÜNİVERSİTE HARÇLARI 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KALKABİLİR.

Ayrıntılı bir çalışma yapılacak.

Sayıları yaklaşık 4 milyon olan üniversite öğrencilerinin yıllık ödedikleri harç miktarının 1.1 milyar TL tuttuğu biliniyor. Başbakan Erdoğan üniversite öğrencilerinin üzerinde büyük bir mali yük oluşturan üniversite harçlarının kaldırılmasına yönelik çalışma yapılması talimatını verdi.

Parasız Üniversite’nin ne zaman başlayacağı belli değil ancak 2012-2013 eğitim-öğretim yılında biraz daha ayrıntılı bilgi ortaya çıkacak gibi görünüyor.

ÖSYM’nin 2011 verilerine göre, 95 devlet, 54 vakıf, 9 askeri ve 1 polis akademisinde 1 milyon 98 bin 310 ön lisans, 2 milyon 528 bin 332 lisans, 126 bin 368 yüksek lisans, 43 bin 405 doktora ve 20 bin 671 tıp ihtisas öğrencisi öğrenim görüyor. Yani 154 yüksek öğrenim kurumunda toplam 3 milyon 817 bin 86 öğrenci var.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More