SBS Yerleştirme Sistemi Değişiyor




Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, "İlave ek süre vermeyeceğiz. Zaten önümüzdeki yıl yerleştirme sistemini bütünüyle değiştireceğiz" dedi.
Hürriyet Gazetesi'nden Nuran Çakmakçı'nın "Açık kontenjanı olan okullar var, oraya girmeyi bekleyen çocuklar kapıda. Sistem yüzünden sınıflar boş kalacak. Bu haksızlık değil mi?" sorusunu ise Bakan Dinçer, şöyle yanıtladı: "Haksızlık değil, yöntemden kaynaklanan sorunlar var. Benim ne zaman Bakan olduğumu hatırlıyorsunuz. Tedbirleri önümüzdeki sene aldığımızda yeniden bu soruyu bana sorun" dedi.
Dinçer, şunları söyledi: "Anadolu Liseleri'ne bir, meslek liselerine de birer yerleştirme hakkı verdik. Önümüzdeki yıl bununla ilgili tedbir alacağımı söylüyorum. Fırsatlar verilmiştir, öğrencilerimize ve velilerimize bu konuda yapacakları imkanlar tanınmıştır, ancak eski alışkanlıklarını değiştirmedikleri için ve hep son ana kadar bekledikleri için maalesef kayıtlarını yaptırma konusunda tereddüt göstermişlerdir. Sistemin yenilenmesine ihtiyaç var. Öğrencilerimiz eğitim programının tam başında başlayacak, sonuna kadar devam edecekler. Sistemde bir sorun olduğu ortada. Bana şahsıma fırsat verin, önümüzdeki yıl yerleştirme sisteminin teknik ihmalleri veya olumsuz sonuçlara fırsat vermeyecek şekilde düzenleyeceğiz."

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More