İstanbul Boğaziçi Köprüsü 1 yıl kapatılacak



Bir yıl kapanacak köprü trafikte büyük bir kaos yaratacak. Bu yüzden bakımdan önce 3. Köprü’nün hizmete girmesi amaçlanıyor.
Hükümetin İstanbul’a yapılacak 3. Köprü ısrarının nedeni ortaya çıktı. 39 yıl önce hizmete giren İstanbul Boğazı’na yapılan 1. köprü (Boğaziçi Köprüsü) 40′ıncı yılında büyük bir bakıma girecek. Yaklaşık bir yıl kapalı kalacak köprü nedeniyle İstanbul trafiği içinden çıkılmaz bir hale gelecek. Ulaştırma Bakanlığı en fazla iki yıl ertelenebilecek bakımdan önce 3. Köprü’nün hizmete girmesini istiyor. İstanbul’a yapılacak 3. Köprü’nün de içinde bulunduğu 414 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyol Projesi’ne hiçbir teklif gelmemesi üzerine Ulaştırma Bakanlığı, köprünün özkaynakla yapılması kararını almıştı.


BAKIM İÇİN SON YIL 2015
1973′te hizmete giren İstanbul Boğazı’ndaki 1. Köprü’nün (Boğaziçi Köprüsü) 40 yıllık ağır bakımına kısa bir süre kaldı. Asma köprüyü 2 dev direğe bağlayan çelik halatların tamamının değiştirilmesi gerekiyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları 30-40 yıl arasında değişimin mutlaka yapılması gerektiğini bildirdiler. 2013 yılında yapımının üzerinden 40 yıl geçecek Boğaziçi Köprüsü’nün bu ağır bakımının yapılması için, 2013′ten sonra en fazla 2 yıllık bir erteleme daha yapılabilecek. Bakım sırasında Boğaziçi Köprüsü yaklaşık 1 yıl boyunca tamamen kapatılacak. Çelik halatlar değiştirilirken, depreme karşı güçlendirme çalışması da yapılacak. 200 milyon lirayı bulacak bakım sırasında trafik tam anlamıyla felç olacak.


Boğaziçi Köprüsü

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Boğaziçi Köprüsü Uzunluk 1.071 metre Genişlik 39 metre Ayaklar Arası
Uzunluk
837 metre Yerden Yüksekliği 105 metre Gemi Geçiş
Yüksekliği
64 metre Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası) Tamamlanma Yılı 1973 Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E

Boğaziçi köprüsü


Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.


Asya ve Avrupa kıtalarını, İstanbul Boğazı üzerinde birleştiren köprü. Anadolu yakasında Beylerbeyi'nden başlar, Avrupa yakasında Ortaköy'den geçer, Mecidiyeköy'de sona erer.

Köprünün yapımı boyunca, 35 mühendis ve 400 işçi, 3 vardiya (24 saat) yöntemiyle çalıştılar.
Köprü, temelinin atılışından; 1574 gün sonra açıldı.
Köprüden geçen araçların ödediği ücret; 10 Lira idi.
Köprüden ilk intihar; 16 Aralık 1974’de yaşandı (Açılışından 14 ay sonra).
Köprünün üzerinde, ilk 10 yıl içinde 9.500 trafik kazası oldu (Günde ortalama 3 kaza).
Köprü ilk olarak 1984’de (11 yıl sonra) bakıma alındı.
Köprüden 1 milyarıncı (1.000.000.000) araç, 1999 yılında (26 yıl sonra) geçti.
Köprüden yaya geçişleri, sadece; 4 yıl sürdü (1977’den sonra geçişler tamamıyla yasaklandı).
Köprü açıldığı yıl, dünyanın 4., Avrupa’nın ise 1. “Asma Köprüsü” unvanını kazandı.
Köprünün açıldığı gün; 28.126 araç geçiş yaptı.
Köprüden, günümüzde ortalama; 200.000 araç geçmekte...


Köprünün asfaltı ile tabanı arasındaki 3 metrelik mesafede yer alan geçidin resmi:

Köprü geçişini oluşturan içi boş tabliyeler boyunca uzanan bu geçit sayesinde, onarım hizmetleri yapılabilmekte... Tabliyeler arasındaki kapılar yardımıyla, bir tabliyeden diğerine geçilebiliyor. Tabliyeler güneş ışığı aldıkları zaman, içinin ortalama ısısı; 54 derece olarak ölçülüyor.


Güncel Blog Sayfası * Online Tv Sayfası * Canlı Maç Seyret * Ödev Sitesi * Yemek Tarifi * Bedava Backlink * Cep Telefonu * Free Backlink * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Türk Filmi İzle * Yalan Dünya Dizisi * Koyu Kırmızı Dizisi * Ayrılık Olmasa Dizisi * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Güncel * Güncel Blogcu

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More