Milletvekiline Trafik Cezası Uygulanmiyacak



milletvekiline trafik cezası kesilmeyecek, milletvekili trafik ceza, mahkeme kararıyla iptal milletvekili ceza, trafik cezası ödemeyecek, milletvekiline trafik cezası kesilmeyecek

Yasak yere park eden AK Parti milletvekili Ali Aydınlıoğlu’ya kesilen trafik cezası dokunulmazlık zırhına takıldı. Ankara 8. Sulh Ceza Mahkemesi verilen cezayı dokunulmazlık nedeniyle hukuka aykırı bularak iptal etti


PARA CEZASI KALDIRILDI

Vatan gazetesinin haberine göre; Milletvekillerinin her dönem tartışılan yasama dokunulmazlıklarının “trafik suçunu” kapsadığı ve vekillerin trafikte “tam dokunulmaz” oldukları Ankara 8. Sulh Ceza Mahkemesi kararıyla ortaya çıktı. 20 Aralık 2011 tarihinde, Trafik Kanunu’nun yasak yere park eden AK Parti Balıkesir Milletvekili Ali Aydınlıoğlu’ya idari para cezası kesildi. 22 Aralık’ta Ankara 8. Sulh Ceza Mahkemesi’ne başvurarak hakkında tutulan ceza tutanağına itiraz eden Aydınlıoğlu, istediği sonucu 23 Aralık’ta aldı. Mahkeme, 23 Aralık tarihinde, Anayasa’nın yasama dokunulmazlığını düzenleyen 83. maddesi kapsamında milletvekilleri hakkında işlem yapılamayacağını belirterek, Aydınlıoğlu hakkında tutulan tutanak ve bu tutanak ile düzenlenen 66 TL’lik idari para cezasının “hukuka aykırı” olduğuna, bu çerçevede de Aydınlıoğlu hakkındaki idari yaptırım kararının kaldırılmasına karar verdi.

‘BİR TEK BANA KESİLDİ’

AK Partili Aydınlıoğlu, kararla ilgili, “Bugüne kadar pek çok trafik cezası ödedim herhangi bir itirazım olmadı. Ama son olayda yasak yere park etmediğim halde ve aynı yerde onlarca araç park halinde olmasına karşın sadece benim üzerinde TBMM kartım da bulunan aracıma ceza yazıldığı için mahkemeye başvurdum” dedi. Aydınlıoğlu şöyle konuştu: “20 Aralık 2011 günü Necatibey Caddesi’ne gittim. Üstünde TBMM Milletvekili kartım olduğu halde, pek çok aracın sıra sıra park halinde olduğu yere bir yeri çok kısa ziyaret edip çıkacağım için dörtlülerimi yakarak aracımı park ettim. Arabamın başına geri döndüğümde tutanağı gördüm. Ortada polis falan yoktu. Civardaki arabalara baktım hiçbirine ceza yazılmamıştı. Hem yasak yere park etmediğimi düşündüğüm için hem de bir tek benim arabama ceza yazıldığını gördüğüm için itiraz etme kararı aldım.”

ANADOL DA İPTAL ETTİRMİŞTİ

23. dönem parlamentosunda CHP Grup Başkanvekili olarak görev yapan CHP İzmir eski Milletvekili Kemal Anadol, 2010 yılında özel aracına “kırmızı ışık ihlali” gerekçesiyle ceza yazılması üzerine konuyu yargıya taşımış, mahkeme de yasama dokunulmazlığı kapsamında milletvekilleri hakkında trafik cezası yazılamayacağını hükme bağlamıştı. Mahkemenin bu kararının ardından da Emniyet Genel Müdürlüğü, vekillere trafik cezası yazılmaması konusunda trafik polislerini uyarmış ve bunun yerine vekiller hakkında suç tutanağı düzenlenmesi uygulamasına geçilmişti

Güncel Blog Sayfası * Online Tv Sayfası * Canlı Maç Seyret * Ödev Sitesi * Yemek Tarifi * Bedava Backlink * Cep Telefonu * Free Backlink * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Türk Filmi İzle * Yalan Dünya Dizisi * Koyu Kırmızı Dizisi * Ayrılık Olmasa Dizisi * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Güncel * Güncel Blogcu

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More