Otomobillerdeki Standart TDI-TFSI-TSI-FSI nedir bunlar ne anlama geliyor?



Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection


Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.
FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.
TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.


TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.



Bu haber: www.memurvadisi.com sitesine aittir.
Güncel Blog Sayfası * Online Tv Sayfası * Online Radyo Dinle * Günlük Gazeteler * Kimineli Blog * Beles Radyo * Cep Telefonları * Digg * Maçlar * Altın Döviz Borsa * Ödevler * Arama Motoru * Canlı Maç Seyret * Ödev Sitesi * Yemek Tarifi * Bedava Backlink * Cep Telefonu * Free Backlink * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Türk Filmi İzle * Yalan Dünya Dizisi * Koyu Kırmızı Dizisi * Ayrılık Olmasa Dizisi * Ha Babam Uzay Dizisi * SEO Yarışmaları * Memur Blog * Güncel * Güncel Blogcu * Zarfat * Memurblogspot * gazete * memurcep * acemtr * İşler Güçler Dizisi * Kötü Yol Dizisi * Veda Dizisi * Yeni Vadi * SSK SGK BAĞKUR SORGU EKRANI

15 yorum:

Geleneksel benzinli motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire giriyor.FSI motorda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor.

Teşekkür ederim ilginiz için klavyeniz dert görmesin.Anladığım kadarı ile tsi motorlar dayanaklı olabilecek kapasiteye sahip.Peki bu tsi motorlar bugüne kadar herhangi büyük bir arıza çıkardı mı?Hondanın vtec motoruyla karşılaştırsak ne dersiniz?Honda civic hb 1.8 hb mi yoksa 1.4 tsi 140 golf comfort mu?iyi günler.

Rica ederim.
Civic gercekten farkli bir arac.icine oturunca anliyorsunuz zaten.inceleme firsatiniz oldu mu bilemiyorum ama aracin icindeki kalite hissi honda dan pek alisik gordugumuz seyler degil.
Bizim buralarda bi tane bile yok hb.birisi hb alip binse buralarda millet:"aaaa ne bicim bi araba bu modifiye edilmis galiba" diyerek hayretle bakar.Farkli olmak istiyorsan alabilirsin.

1.8 hb civic ile 1.4 tsi golf tamamen farkli teknolojili motorlarla calisiyor.birisi atmosferik digeri superchanger destekli turbo motor.1.4 tsi nin verecegi zevki alamazsin ama 1.8 de az degil.

Ben cok begendim civic i ama epey pahali bir arac.zaten cok az satiliyor.Yanilmiyorsam daha dogrusu yanlis hatirlamiyorsam Antalya Senoglu Honda Yetkili bayisinden Antalyada 20 tane satilmis diye duymustum.ama yaniliyor olabilirim.ayrica vergisi fazladir ama bunu alan kimse de hayrani olmali yoksa tasarimi epey farkli bir arac herkesin hoslanacagi ve Honda ruhunu tasiyan araclara binecegini sanmiyorum.eger arac hosunuza gittiyse alinabilir.

TSI-FSI motorlara lpg montajı konusunda en iddealı marka olan emergaz direk enjeksiyonlu otogaz sisteminin diğer markalara oranla en büyük farkı tasarruf oranı.%35 ortalama tasarruf elde edeceginiz emergaz otogaz sistemide motorunuz benzini yok denecek kadar az harcıyor.Dolayısıyle tasarruf oranı diğer markalardan fazla.
%100 gazlı sistem değil, karma sistem..o merakla beklenen sıvı lpg sistemi değil yani.. bence özellikle tsi bmt motorlar için değmez.. ama fsi motorlar daha çok yaktığı için denenebilir belki..

TSİ ve FSI ye LPG Montajını uzun süredir Konyalı bir firmada yaptırıyor. Hadi kendileri çok yakından tanıdıklarımız olur. Bu zamana kadarki LPG montajlarımızı kendileri yaptı ve sorunsuzdu. Geçenlerde yanımıza gelip Golf e de montaj yapalım felan dediler ama ne gerek varda? Şu andaki güncel benzin fiyatlarıyla Konya trafiğinde ,30 Kr yakan bir araca lpg takıcam, orj. bozucam, stepneden veya bağajdan fedakarlık edicem, ruhsata işletmek için günümü öldüreceğim.. Daha bunun projesi felan var.. varda var.

LPG ye karşı değilim, hatta sıralı sistemlerde inatçıyım. LPG ni tak huzurla dolaş ama TSİ için gerek yok.

İllede adres soran olursa özelden cevap verebilirim..

Bilgiler için teşekkürler.

İlandaki resimleri DH'da açtığım konularda görmüşler. Dacia Sandero LPG'nin bu sistemle bir ilgisi yok. SEAT Leon 1.4 TSI'nin bu sistemle bir ilgisi yok. volkswagen PASSAT EcoFuel'in bu sistemle bir ilgisi yok. CANDAN OTOGAZ'dan çok daha profesyonel bir ilan vermelerini beklerdim, zaten ilanın yayınlama süresi bitmiş.

1) Dacia Sandero sıralı sistem LPG kullanmaktadır (MPI tarzı).
2) SEAT Leon 1.4 TSI resimde VIALLE LPdi ile çalışmaktadır.
3) Volkswagen volkswagen Passat EcoFuel 1.4 TSI 150 HP CNG ile çalışmaktadır.

Bu haberler nedense sürekli tekrar tekrar veriliyor. Kullanılan sistem BIVALENT (çift yakıtlı) bir sistem. Rölantide tamamen, normal kullanımda az ve yüksek devirde tamamen benzin kullanan ARA ÇÖZÜM dediğimiz uygulama. BRC, LANDIRENZO, LOVATO, ROMANO ve ZAVOLI de kullanıyor. Çok tavsiye edilen bir sistem midir? VIALLE'nin LPdi sistemi 4500 TL'ye geldi ama yaygınlık kazanmadıysa ve BRC'nin SIVI LPG sistemi halen tam lanse edilmemişse ve çok fazla kilometreyi dizele geçmeden bu araçla yapmak isteyenler için alternatif olabilir.

TSI/FSI MOTORLARA LPG DÖNÜŞÜMÜ BAŞLADI şeklinde ilan veren şirket ve şahıslar sanki % 100 LPG'de çalışan bir sistem getirmişler ve uyguluyorlarmış gibi göstermemeli, çift yakıtlı bu sistemde tasarruf hiçbir zaman % 100 LPG'deki gibi olmaz.

Saygılarımla,

Taner Göde



vieille marka otogazın tsi motorlar için ürettiği otogaz çeşidine LPDİ sistemi deniyor diğer araçlara takılan sistem ise LPİ sistemi deniyor. firma yetkilisinin ismi Hasan. sorulara gayet içtenlikle ve ayrıntılı olarak cevap veriyor. ayrıca bu sistemin diğer sıralı sistemlerdeki gibi her10.000 km de bir bakıma ihtiyaç duymadığını sistemi taktıktan sonra 60.000 km sonra servisekontrol amaçlı çağırdıklarını söylüyor. her aracın sistemi farklı olduğu için golf tsi ile octavia tsi gibi ayna motor ancak farklı markalar için bile ayrı ayrı sistemler kullandıklarını ve bununda 2 gün sürdüğünü söylüyor. bu şirketin distribütörlüğünü yaklaşık 1 sene önce temsa dan aldıklarını sisteminde 2 sene garantisinin olduğunu söylüyorlar. ben bir daha teyit amaçlı ne kadar yaktığı ile ilgili soruyu tekrardan sordum kendilerine. kendilerine ait golf 6 tsi modelaraçlarının şu anda 0.152 krş yaktığını söylüyor eğer bu doğruysa kesinlikle bir devrim olmuş ve ayrıca dizellerin sonu demektir

Bir otomobile LPG sadece 2 sistem halinde takılmalı, şahsi kanaatim.

a) 3. Jenerasyon SIRALI SİSTEM - Port Enjeksiyonlu MPI araçlara emme manifolduna LPG enjektörü takılarak ilk çalıştırma sadece benzinle, sonra LPG'ye geçme suretiyle de sadece LPG ile çalışan sistem. VOLKSWAGEN P A S S A T 1.6 MPI 102 HP buna % 100 uyumludur ve şart olmamakla birlikte özellikle bu amaçla satın alınmıştır.

b) 4. Jenerasyon SIVI SİSTEM - Silindir Enjeksiyonlu DI araçlara silindirin içine kendi benzin enjektörünü kulanarak ilk çalıştırma dahil benzine hiç ihtiyaç duymayan ve sadece LPG ile çalışan sistem. . VOLKSWAGEN P A S S A T 1.4 TSI 122 HP buna % 100 uyumludur ve özellikle VIALLE LPdi sistemi bunun için geliştirilmiştir.

Bunlardan başka modern motorlara LPG sistemi uygulanmamalıdır. Her ne kadar 1.6 MPI 102 HP motor "modern" olmasa da modernleştirilmiştir, satın alanların da motorun modern olması ile değil, LPG'ye %100 uyumlu olması ilgilendirmektedir.

KARIŞIK SİSTEM olarak adlandırılan ve ZAVOLI ya da LOVATO tarafından duyurulan, BRC ve LANDI-RENZO tarafından da (halen) takılan BIVALENT sistem 3. Jenerasyon SIRALI SİSTEM özelliklerinin DI motorlara uyarlanması ile elde edilen bir çözüm. Kesin ya da nihai çözüm değildir ama piyasada sessizce "hiç yoktan iyidir" olarak tanıtılmaktadır ve fiyatı 2.500 TL'nin üzerindedir. Araç rölantide ve belirli bir devrin üzerinde tamamen benzinle çalışmaktadır, ayrıca normal çalışmada da 8/1 oranında (%12.5) benzin harcamaktadır. Net tasarruf % 35 civarındadır.

Şimdi bu karışık sistem daha çok aracını satıp dizele geçmek istemeyenler, dizel istemeyenler, sıvı sistemi bulamayanlar, yeni araç almak yerine eskisine bu sistemi takıp kullanmaya devam etmek isteyenler ile aynı araçla maliyetini amorti edecek kadar çok kilometre yapmak isteyenlere uygun, yoksa tavsiye ettiğim bir sistem değil. Motor LPG ve benzini arada anlık süreler de olsa aynı anda kullanacaktır. Motorun şaşkınlıkla karşılayacağı bir sistemdir bu. Yaptıranlar kendi tercihlerini koymuşlardır.

Kıbrıs sorunu gibi hiç taktırmamak da bir çözümdür aslında.

Saygılarımla,

Taner Göde



TSİ takılan Golf ü ben Adıyamanda gördüm arkadaşlar. Konyadan gelmişti. Motoru açıp baktığımda sistem farklıydı enjektör yoktu. Kare şeklinde dağıtıcıya benzer bi kutu vardı herşeyi o ayarlıyormuş. Hatta performansı %10 daha artırıyormuş dedi araç sahibi. Km de 152 krş yaktığını benzine hiç ihtiyaç olmadığını söyledi. Bence zamana ihtiyacı var biraz daha tam anlamı ile sorunsuz olması için

Hâla sağlıklı olacağına dair çok büyük önyargılarım var, nitekim son atılan benzinde çalışmıyor, stop ediyor postu iyice tuz biber oldu.
Ne olursa olsun, ne kadar pahalı olursa olsun sağlıklı ve rafine bir çalışma olmayacak gibi geliyor bana, umarım yanılırım.
O kadar para verilip herşey ok dendikten bir süre sonra bile kadranda tak diye bir arıza ışığı yanma durumu bile adamı kanser eder şahsi konuşacak olursam.

Bu montajı yaptıranlara bol şans diyorum, şans yanınızda olsun inşallah sorun yaşamazsınız.

Merhabalar
2006 model 2.0 fsi highline için lpg taktırmayı düşünüyorum.
Buradan takip ettiğim kadarıyla tam randıman alınamamaktadır.
Sizlerden bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.



Bence ben kendim bi çözüm bulduğumu düşünüyorum. Ancak bu çözümü Hollanda'dan gelenler düzeltmeye çalıştıktan sonra denemeyi düşünüyorum. Çünkü eğer Hollanda'dan gelenler de bizim usta dediğimiz teknisyenlerse yani mühendis degilse yapabileceklerine inanmıyorum. Öyle olursa yarı fiyatını teklif edicem. Ya da çözüm istiyorlarsa bana kiti hediye etsinler çözümü onlara da söyleyeyim. (Tabi su anda sadece olasılık denemeden kesinlikle doğru çözüm diyemem ama ben çözüm bulduğuma inanıyorum.) Tüm sorun bu adamların Volkswagen araçları fazla tanımamasından kaynaklanıyor, ben tanıyorum:-)


Arkadaşlar, D segmeti bir araç almaya niyetleniyordum. Özellikle Passat TSI ya da Superb TDI.

Ama yaptığım hesaplar çarşıya uymadı.

Haziranda dublex ev yaptırdım. Yalnız kalorifer sistemi evde yok. Bunun hesabını çıkarınca 8500 tl gibi bir rakam çıktı.

Bunu yaptırmak zorunda olduğumdan, D segmenti bir araç almaktan vazgeçtim.

Bunun için C segmenti bir araç almaya karar verdim.

Ya Fluence ya da Focus almaya niyetim var.

Burada az da olsa yazıyordum. Yine aranızda olmaya çalışacağım ama eskisi gibi olmayabilir.

Hepinizin araçlarınızı kazasız belasız sürmesi dileğiyle.

Bu güzel ortamın hiçbir zaman bozulmamasını diliyorum.

Saygılar,

Berkant.


Arkadaşlar oturdum düşündüm.

Yaptırmış olduğum ev için biraz bütçe ayırmak durumda olduğumu belirtmiştim.

Yukarıda yaptığım alıntıda da gözüküyor.

Düşündüm hem de sağlam düşündüm.

Gidip de, 36 ay ya da 48 ay kredi ile Focus ya da Fluence alıp bu araçlara kendimi en az 3 yıl bağlayacağıma şu yolu düşündüm.

Bu araçları alacağıma, beni idare edecek bir araç alırım, 1 sene sonra da Passat B7 ya da Superb alırım diye karar verdim.

Onun için, dün 2005 model Clio Symbol 1.4 Authentic aldım. 15.750'den 14.250'ye düşürttüm fiyatı.

Araç 80000'de ve servis dışında hiçbir yerde işlem görmemiş. Araç kazasız. Aracın servis kayıtları da elimde.

Ben aracın ikinci sahibiyim. Araç orijinal. Benden önceki arkadaş bayağı bir titizmiş. Buradaki Renault Bayisinin sahibi arkadaşım olduğundan onun sayesinde aldım.

Kaçırmamam gerekn bir araç olduğunu söyledi. Ben de aldım.

Hem de Passat ya da Superb hayalimi 1 yıl gecikmeli de olsa gerçekleştirme fırsatı yarattım kendime.

Pek aktif bir biçimde olamasa da yine de aranızda olmaya çalışacağım.

Unutmayın ki ben de potansiyel bir Passat alıcısıyım

TSI-FSI MOTORLARA OTOGAZ MONTAJI BAŞLADI

ATİKER FSI-TSI LPG SİSTEMİ

TSI ve FSI Motorlu

Tüm Volswagen,Seat ,Skoda ,Kia sportage veHyundaı ix35 Modellerine Yeni Teknoloji LPG Sistemi Montajı Yapılır.

%35-40 Net Tasarruf Orjinal İtalyan Kit Montajı

EMERGAS TSI-FSI-GDI LPG SİSTEMİ 2600 nakit

BRC TSI-FSI ENJEKSİYONLU LPG SİSTEMİ 2600 nakit

Aracınız Dizelden Az Yaksın.(referans verilir).

HDI Sigorta tarafında LPG li Motorunuz 3 Yıl Garanti Altında.

İstanbulun En Büyük Otogaz Montaj Servisi

OTOGAZ

Otogazda 100 Bine Yakın Memnun Müşteri 16 Yıllık Tecrübe.



ATİKER SIRALI SİSTEM LPG MONTAJI 990/10 TAKSİT.

İTALYAN LOVATO SIRALI OTOGAZ 1390/10 TAKSİT

BRC SIRALI OTOGAZ MONTAJI 1700/10 TAKSİT

LANDİ RENZO SIRALI OTOGAZ MONTAJI 1590/10 TL

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg reddit Favorites More